dissabte, 20 de febrer del 2010

PLA D’ACTUACIÓ CENTRE ECOAMBIENTAL


Per poder ser Centre ecoambiental, durant aquest curs hem de fer feina amb: paper, residus, energia, aigua i informació. A continuació detallem quines són les actuacions que realitzarem per cadascun.

1.      Paper
·        Obtenir el consum de paper de l’any 2008 (i del 2007, si és possible) per poder-lo comparar amb el del 2009 i del 2010.
·        Modificar les configuracions de les fotocopiadores perquè per defecte les fotocòpies surtin a doble cara.
·        Col·locar capses amb paper per reutilitzar a cada aula perquè l’alumnat no hagi d’emprar paper nou per fer anotacions, càlculs o activitats en brut. Aquestes capses es poden fabricar amb les tapes dels paquets de fulls blancs.
·        Controlar quantes vegades s’enganxa la fotocopiadora antiga, tenint en compte que cada vegada que s’enganxa es fan malbé aproximadament 6 fulls.
·        Esbrinar quantes fotocòpies fa cada fotocopiadora cada mes per poder observar quants fulls es gasten en fotocòpies i quants se’n gasten per altres usos.

2.      Residus
·        Controlar que els residus es gestionin adequadament. Esbrinar qui és l’encarregat/ada de buidar els contenidors i en quina freqüència ho fa. Es podrien comptar quantes bosses es retiren.
·        Augmentar el nombre de cartells dels contenidors i dels voltants per indicar que hi són. (Al costat de la màquina de cafè, per exemple, s’hi pot posar un cartell per recordar que s’ha de tirar el got al contenidor groc.)
·        Fer una campanya de reducció i de reciclatge de residus. Crear un document o tríptic en el qual es recordi el bon ús dels contenidors, la separació correcta dels residus, etc.
·        Sol·licitar al CIMe (Consell Insular de Menorca) paquets de bosses per dur a reciclar els residus ja que ja no disposen de més contenidors petits.
·        Sol·licitar documentació sobre reciclatge al CRSU (Consorci de Residus Sòlids Urbans) per a l’alumnat de secundària i ensenyaments inicials i incorporar el contingut d’aquests materials a les assignatures del segon quadrimestre.
·        Programar una possible visita a la Planta de tractament de residus de Milà.

3.      Energia
·        Fer una sol·licitud a l’Ajuntament de Maó per obtenir el consum d’energia de l’any 2008 (i del 2007, si és possible) per poder-lo comparar amb el del 2009 i del 2010.
·        Identificar tots els interruptors del centre per evitar obrir aquells llums que no són necessaris.
·        Posar més cartells per recordar la importància d’apagar els llums, les estufes, etc. quan se surt de l’aula.
·        Col·locar temporitzadors a tots els aparells elèctrics que en puguin dur: estufes, deshumidificadors, ordinadors portàtils, etc.
·        Controlar el consum energètic de tots els ordinadors i evitar que quedin encesos o connectats, que no tenguin instal·lats protectors de pantalla, etc.

4.      Aigua
·        Fer una sol·licitud a l’Ajuntament de Maó per obtenir el consum d’aigua de l’any 2008 (i del 2007, si és possible) per poder-lo comparar amb el del 2009 i del 2010.
·        Instal·lar sistemes de doble polsador als wàters.
·        Instal·lar airejadors a les aixetes o canviar-les per les que tenen polsadors que fan que l’aigua s’aturi automàticament.
·        Col·locar cartells que recordin que l’aigua no s’ha de malgastar.

5.      Informació
·        Col·locar una cartellera verda a la zona de l’entrada en la qual s’hi pugui penjar tota la informació relacionada amb els temes ambientals.
·        Escriure articles a la revista del centre.
·        Convocar un concurs per dissenyar un logotip per la Comissió Ambiental.
·        Crear un blog ambiental. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada